power quality × supply and demand balance
未来のエネルギー社会を支える需要協調
もとはレーザー分光学の研究を専門とし、現在は電気自動車への適用を目指して、車載バッテリーのための双方向非接触給電の開発に携わる。また配電系統の電圧安定化のための無効電力制御技術の研究にも取り組む。
Research Report
研究報告書
- 車載充電器をスマートチャージングに活用するための充電制御器の試作と応答時間計測
Development of a Charging Controller for Smart Charging of an Electric Vehicle
- 磁気共鳴方式によるインバータを用いた双方向非接触給電回路の提案(その5)-kW級給電装置の高効率化と高調波電流の低減化-
Proposal of a Bi-directional Magnetic-resonant Wireless Power Transfer by Use of Conventional Inverters (Part 5)- Improvement of a kW-class Output Efficiency and Attenuation of Harmonic Currents –
- 磁気共鳴方式によるインバータを用いた双方向非接触給電回路の提案(その4)-85kHz帯動作に対応したkW級給電装置の開発-
Proposal of a Bi-directional Magnetic-resonant Wireless Power Transfer by Use of Conventional Inverters (Part 4) – Development of a kW-class WPT Setup operating at around 85-kHz –
- 磁気共鳴方式によるインバータを用いた双方向非接触給電回路の提案(その3)-損失分析およびkW級出力の効率向上可能性の評価-
Proposal of a Bi-directional Magnetic-resonant Power Transfer by Use of Conventional Inverters (Part 3) – Loss Analysis and Improvement for a kW-class Output Efficiency –